poniedziałek, 6 lipca 2020

Przepiękne Podlasie :)

Witajcie kochani :)
dziś zabiorę Was w ciekawą podróż po przepięknym Podlasiu, z którego niestety już wróciliśmy :(
Jeśli śledzicie mnie na INSTAGRAMIEM, to pewnie widzieliście moje relacje.
Ale więcej o tym w dalszej części posta :)
Ze względu na to, iż jest to blog modowy, a nie podróżniczy, nie będę zamęczać Was tu całą relacją z urlopu, jednak dla ciekawych na koniec przemycę "kilka smaczków" oraz pokażę piękną i malowniczą architekturę tego miejsca.

Koniecznym było zrobienie sesji na tle tego domku :)
Tego akurat nie mogłam sobie odmówić i od razu Wam powiem, że nie będzie to ostatnia sesja z Podlasia :P
Strrrasznie podobało mi się tam :)
A więc dziś zdjęcia na tle zielonego domku, w którym nocowaliśmy. 
Zielona również sukienka wpasowała się tu idealnie :)
Wiązane sandały japonki, są tak wygodne, że towarzyszyły mi przez cały urlop. 
Casualowy model, który pasuje zarówno do spodni ( co mieliście okazję zobaczyć w poprzednim poście), jak i sukienek czy spódnic. 
Są moim must have tego sezonu :)
A więc nie przeciągając, zapraszam Was do obejrzenia zdjęć :)


sandały - CzasNaButy
sukienka- Greenpoint
kapelusz- H&M


Pewnie zapytacie dlaczego akurat Podlasie ?

przecież to koniec świata.... ale niesamowicie urokliwy i ciekawy !

ja zawsze uwielbiałam białe domki z niebieskimi okiennicami i dlatego marzyła mi się
Grecja, w której aktualnie byśmy byli, ale przez obecną sytuację, niestety nie polecieliśmy :(

Otóż dlatego też, że morze jest już oklepane i nudne, jeździmy tam co roku, a góry mamy tak blisko, że często jeździmy sobie tam po prostu w niedzielę na obiad i spacer. 

Dlatego Podlasie, bo jest jeszcze nie odkryte przez nas i niestety zapomniane również przez większość ludzi, a że jest tam zbyt daleko, to jakoś nigdy nie było okazji, aby pojechać. 
Więc zdecydowaliśmy teraz ( w sumie bardziej za namową mojej kumpeli czaarownicy ;)  ale nie ukrywam, że była to zdecydowanie najlepsza decyzja w naszym życiu :)

Tutaj czas zupełnie inaczej płynie, ludzie są życzliwi, ufni i nieco zaściankowi, żyją skromnie, ale szczęśliwie. 
Wiecie... dwa zupełnie różne światy...
Nas interesował świat ich, dla nich z kolei było nie do pojęcia co dzieje się w "świecie naszym"...
Nikt tu nie goni za karierą, za kasą, ludzie nigdzie się nie śpieszą, żyją tu skromnie, spokojnie, w zgodzie z naturą, bez żadnych dobrobytów.

Wyjazd na Podlasie, to niesamowita przygoda, ale i nauczka, aby doceniać te najmniejsze rzeczy. 

Wiecie, podczas gdy my mamy nad stan i wszystko pod ręką, tak tu np nie było nawet sklepu, jest tylko codziennie sklep "na kółkach", który przyjeżdża na godzinę rano i można zaopatrzyć się w nim w podstawowe produkty, my codziennie kupowaliśmy u nich świeże bułeczki na śniadanie, u innego gospodarza można było kupić wiejskie jajka, u drugiego mleko prosto od krowy, z kolei u innej gospodyni można było zaopatrzyć się w regionalne obiady i ciasta :)
Czas zatrzymał się tu wiele lat temu.
Wiecie, prawdziwy wiejski klimat, zupełnie inny świat, w którym żyjemy my, także dokładnie o to nam chodziło, aby zresetować się, odmóżdżyć, odpocząć od tego całego miejskiego zgiełku, zwolnić tempo, wyciszyć się oraz poobcować z ich kulturą, poznać tradycje oraz zwyczaje. 

Każdemu polecam taką niesamowitą przygodę :)

W kolejnym poście również co nie co Wam pokażę, bo takie piękne i zapomniane miejsca trzeba pokazywać i zachęcać ludzi do poznawania ich :)

Najpierw zapraszam Was do chatki, w której mieszkaliśmy.
Nie znajdziecie tu żadnych luksusów, za to unikatowe, stare i mega  klimatyczne wnętrza oraz historie związane z mieszkającymi w nich ludziach. 
Tu poczujecie się zupełnie jak u babci w domu, poczujecie ciepło, prawdziwy wiejski charakter, zwolnicie tempo i będziecie po prostu sielsko spędzać czas :)

Wsie przyciągają bogato zdobionymi i malowanymi drewnianymi domami oraz przepięknymi okiennicami tzw "kraina otwartych okiennic" <3
Także to był jeden z powodów, dla którego tu przyjechałam :) 
Greckich zobaczyć niestety nie było mi dane, ale dzięki temu odkryłam i zakochałam się w malowniczej architekturze Podlasia :)

 Te kolorowe okiennice robią niesamowite wrażenie <3
W tej różowe chatce zdecydowanie mogłabym zamieszkać <3
Ależ mi się podobają te wszystkie "starocie" <3
Na każdym kroku zachwycałam się nimi.
Trzeba przyznać, że mają duszę oraz swój niesamowity klimat <3


Więcej "smaczków" pokażę Wam w kolejnym poście, a jeśli czujecie niedosyt, zapraszam oczywiście na mojego 
Tam znajdziecie o wiele więcej :)

37 komentarzy:

  1. Świetne fotki :) te domki maja swój niesamowity urok :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No ,no patrzę na te foty i wcale nie dziwię się że tam się wybraliście- sama mam ochotę na wyjazd w takie miejsce 😍
    Przepięknie wyglądasz kochana 😍
    Oczywiście relacje widziałam na Twoim Instagramie 😘
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana nic straconego, pakować walizki i jechać :D
      na pewno nie pożałujesz, bo te miejsca, to jest na prawdę coś niesamowitego i innego <3

      ale we Wrocławiu też jest pięknie i inaczej na swój sposób :)

      Usuń
  3. Piękne Podlasie i ślicznie się wkomponowałaś w plener.:)
    Ach wakacje... Moje pod wielkim znakiem zapytania:(
    Moc serdeczności posyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu kochana ? :(
      W takim razie trzymam kciuki, żeby jednak wszystko poszło po Waszej myśli, bo kto jak nie Ty, zabierze nas później w kolejną piękną wirtualną podróż :) :*

      Usuń
  4. faktycznie Grecja jest piękna, szkoda, że nie mogłaś pojechać, ale jeszcze nic straconego. Jak nie teraz to za rok, piękno tamtejszych domków nie ucieknie!
    Zdjęcia, stylizacja, jak i cała sceneria - po prostu przepiękne.
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co się odwlecze, to nie uciecze :)
      Pojedziemy za rok, teraz mieliśmy swoją Grecję w Polsce, te wszystkie malownicze domki i piekne okiennice, w pełni zrekompensowały mi Grecję :)

      Usuń
  5. Najpierw napiszę, że kwitniesz mamuśka :D A tak poza tym, to piękne miejsca do zwiedzania, do zrobienia zdjęć. Kiedyś byłam na Podlasiu przejazdem i dla mnie tam właśnie Świat jakby się zatrzymał bardzo dawno temu. Byłam bardzo zdziwiona, że ludzie jeszcze tak żyją. Ale jedna z moich babć też mieszka w takiej małej wiosce, gdzie nie ma sklepu, jest tylko właśnie taki mobilny, ale tam nie wszystko można kupić. Na większe zakupy trzeba jechać sporo kilometrów do miasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to wszyscy mówią, macierzyństwo mi służy, także tylko rodzić dzieci ;) hehehe

      Racja, to jest zupełnie inny świat, wiesz np u nas byłoby nie do pomyslenia, że idziesz do muzeum i masz klucz pod wycieraczką, a w środku nikt Cię nie pilnuje, wychodząc wrzucasz tylko pieniądze co łaska i klucz spowrotem pod wycieraczkę :) U nich to jest normalne, ludzie inaczej żyją, ufają sobie, tam nie ma jakiś kradzieży czy rozbojów jak u nas :)
      Może to trochę taki zaścianek, ale do mnie przemówił bez dwóch zdań :)
      Będę te miejsca wspominać już na zawsze- piękne wspomnienia i przygoda na całe zycie :)

      Usuń
  6. Piękny klimat! Nigdy tam nie byłam, ale jest na mojej liście życzeń ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdjęcia na tle tej chatki wyszły mega. ;) Stylizację jak zawsze stworzyłaś piękną. <3

    Nigdy na Podlasiu nie byłam. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stylizacja jak na wiejski urlop przystało, sielska anielska :)

      Usuń
  8. Te kolorowe domki są po prostu przeurocze, rzeczywiście jest klimat. Ja też lubię "starocie", bo kojarzą mi się ze spokojnym życiem, w którym na wszystko się znajdzie czas, bez ciągłego pośpiechu i goniących terminów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowicie urokliwe, sielskie miejsce i zdjęcia cudne! Można naprawdę odpocząć i spojrzeć na wszystko z nieco innej perspektywy.
    Wyglądasz przepięknie w tej sukience!:)
    Buziaki kochana:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie sielskie zdjęcia właśnie mi się marzyły tam <3
      Tak, jak mówisz kochana, odpocząć, odmóżdżyć się, zrelaksować, przemyśleć pewne rzeczy :)
      Musze przyznać, że zazdrozczę trochę tym ludziom, że ich zycie jakoś tak wolniej i spokojniej tam płynie :)

      Usuń
  10. Pięknie tam i Ty piękna. Świetna sukienka, buty wpadły mi w oko. Wyglądasz zjawiskowo...serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buty to mój zdecydowany hicior, jak widać mam je na każdym zdjęciu, żadnych innych płaskich na urlop nie brałam :) hehe

      Usuń
  11. O wow!!! świetnie wygladasz <3 Dawno mnie u Ciebie nie było, wypiekniałaś Kochana

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com/2020/07/lawendowe-love.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo piękny budynek w stylu wiejskiego domu Twojej rodziny.
    Byłem zafascynowany kształtem i kolorem ścian oraz parapetów.

    Pozdrowienia z Indonezji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mojej rodziny ? hmnnn..... to chyba rodziny pomyliłeś ;) hehe

      Usuń
  13. Śliczne są te chatki, pojęcia nie miałam że można je wynająć . Twoja stylizacja w sposób doskonały współgra z tłem. Bosko wyglądasz w tej sukience!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz powiem Ci kochana, że ludzie kupują specjalnie takie domki pod wynajem i właśnie takim wynajem cieszy się ogromną popularnością na Podlasiu :)
      Ludzie chcą mieszkać w takich domach z duszą, poczuć ten klimat :)
      Tam dużo osób z Warszawy ucieka, odpocząć od tego całego miejskiego zgiełku :)
      Dla nich jest tam raj na ziemi :)
      dla nas zreszta był również :)

      Usuń
  14. Jestem zauroczona pięknem tego miejsca :) Jest przeurocze, uwielbiam takie :)
    Ślicznie wyglądasz <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, ma swój niepowtarzalny urok i wdzięk, coś czego nie mamy na co dzień, więc tym bardziej takie miejsca są w cenie <3

      Usuń
  15. Przepiękne miejsce! Ja w tamtym roku odwiedziłam Zalipie i byłam zachwycona folklorem i pięknymi kwiecistymi wzorami na domach i w ich wnętrzach. To miejsce też bym z chęcią zobaczyła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej Zalipie, to moje marzenie od kilku lat <3
      już dawno odkryłam tą wioskę, ale jakoś nigdy nie jeździmy nigdzie w tym kierunku, więc nie mieliśmy okazji jeszcze jej odwiedzić, ale jest na mojej liście podróżniczek, także odwiedzę na pewno, prędzej czy później <3

      Usuń
  16. Wakacje jak marzenie!!! Nie byłam na Podlasiu, ale wiem już, że kiedyś tam pojadę. Uwielbiam takie klimatyczne miejsca 😍!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepięknie to wygląda mam nadzieję że kiedyś uda mi się zobaczyć to na żywo:)
    carolinaa-carolinaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękne domy. Zycie w takim miejscu musi być jak z bajki! Chciałabym kiedyś pojechać na podlasie, bardzo podoba mi się to miejsce.

    Pozdrawiam,
    Jula (surykatury.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne sandałki fajnie pasują do sukienki:)

    OdpowiedzUsuń